guldponnyn

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Te, myggor och badminton

Av guldponnyn - 11 maj 2011 21:41

Sitter med en kopp te och tittar på fälttävlan ifrån badminton med ett gäng pippiga myggor.


Förundras verkligen dessa modiga ryttare och hästar. Det är inga små hinder de hoppar, inte direkt som en själv när man kommer i kort gallop över ett 70cm:ers  kryss. Nejdu, riktigt läbbigt ser det ut, men å andra sidan är det säkerligen en riktigt härlig upplevelse att ta sig över dessa gigantiska hinder. Hästarna verkan ju även trivas med jobbet, med tanke på att dom har full koncentration, öronen fram och framför allt rejäl framåtbjudning. Fast jag tror nog jag och Dröm nöjer oss med några små stockar i skogen.


Däremot kan jag absolut tänka mig att träna på samma sätt som en fälttävlansryttare, för kollar man på dessa ekipage ser man tydligt att dom har lydiga och glada hästar. Gillar även att dom låter hästarna sträcka ut ordentligt på längre tyglar med följsam kropp hos ryttare. Det är absolut något vi alla borde ta efter.


Är inte Mister pooh bara så söt, en stor gossebjörn, håller tummarna för dom.

 


Kram Sandra

 
 
Klara

Klara

12 maj 2011 13:15

Jag skulle aldrig våga hoppa ett så högt fast hinder, tänk om man kommer fel?? Men på lite lägre höjder verkar det kul. :D

Sv; Hahah det är bara för att filmkvaliteten är dålig. ;) Yes, men vi samlade allt dåligt man kan göra i en runda så det kan ju inte gå så mycket sämre. ;)

http://klaradahlstedt.blogg.se

guldponnyn

12 maj 2011 17:03

Jo håller helt med, vill inte ens tänka tanken på vad som kan hända då :O.

aah, haha nej men sämre kan jag lova dig att det kan gå, du skulle bara veta min värsta hopprunda ;D.

Och det bra med riktigt dåliga rundor är att man kan jämföra de dåliga samt bra med dom. Så kan man säga att, äsch gick ju inte sämre än gången jag....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av guldponnyn - 16 maj 2011 23:06

Go´kväll. Viktigt medelande till alla läsare!! Jag byter nu till adress till följande: http://goldponnyn.blogg.se/?tmp=16230324   Ha det bra Mvh Sandra ...

Av guldponnyn - 13 maj 2011 08:25


Igår innan jag skulle gå och snarka läste jag ett intressant kapitel ur boken Islandshästen skriven av Magnus Skúlason. Det handlade om skoningens påverkan av gångarter. Enligt Magnus kan man reglera hästarnas lyft genom att sko dom olika fram och ba...

Av guldponnyn - 12 maj 2011 21:20

Måste dela med mig av detta klipp som jag nyss fann. Det där med att Tobbe från ponnyakuten är en man med ordning och reda vet vi alla, men vad gör han när det kommer in en kamel i stallet? En otroligt söt kamel dessutom, aldrig trodde jag att ja...

Av guldponnyn - 12 maj 2011 20:40

Idag följde mormor och lillkusin Kalle med till stallet. Vi hade rktigt trevligt ihop, och mormor tar ju lektioner av mig, så lite ridning blev det allt.  Även lille Kalle kom upp i sadeln.   Sedan gick vi ner med Draumur och Denzel till grässh...

Av guldponnyn - 12 maj 2011 09:41


Snygga lindor från libresse behöver väl alla        

Presentation


Om en knasig vardag med pållen och vovven.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards