guldponnyn

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av guldponnyn - 10 maj 2011 18:54

Idag tog jag och Draumur en super duper härlig uteritt. En såndär riktig sagoritt, med kvittrande fåglar, fladrande fjärilar och en glad pålle. Jojomensan, sommaren är härlig.


Vi tränade ryggmusklerna genom att klättra mycket i låg form, ryggningar och klättrande över stockar. För fokusering på ryggmusklerna och tölten är det som gäller nu, självklart inte enbart, utan lägga in det som en del i vardagen. T.ex genom att gå en extra runda i backen till stallet, ta några töltsteg före varje travfattning samt galoppavsaktning. 


Efter ridturen fick Dröm leka med sin polare i grässhagen, oooj vad dom har skoj ihop, satan att jag inte tog med kameran  .



 

Av guldponnyn - 10 maj 2011 10:56

Komma ihåg det faktum att man har ett hål i fickan!

Som verkar vara helt omöjligt för mig att komma ihåg.

Jag har ju då ett stooort fickhåll i min röda fleece, och trots att jag haft

det i säkerligen ett år glömmer jag alltid bort det. I förra veckan gick det så

långt att jag stoppade ner mitt busskort i fel ficka, och inte förrän någon

dag senare förstod jag varför det var borta. Som tur var hittade jag det i Draumurs hage när jag mockade, ren tur.


Så ni som har tips på hur man kommer ihåg sitt hål i fickan, skriv det gärna.

För sy ihop hålet glömmer jag alltid.

 

Av guldponnyn - 10 maj 2011 10:08

En tävling för alla oss som vill vinna väldans fina priser, och vem vill inte det.

Även en bra och trevlig blogg att följa.

http://hastryttaren.blogg.se/2011/may/bloggtavling.html  

Av guldponnyn - 10 maj 2011 08:46

Godmorgon.

Vi ryttare har nog alla vaknat upp en dag och känt: j*vla skit, jag orkar verkligen inte idag, låt mig bara va!

Det är just då som man behöver en liten påminare över hur underbara våra hästar är, och hur skoj man faktiskt har när man väl är i stallet. Och visst är det underbart när man får till de där speciala ögonblicken med hästen, då allting bara är perfekt. Så dessa dagar då allt bara är skit och man hellst vill fortsätta sova, kan ju vara den dagen då allt blir perfekt.


Ifall jag skulle få sån tölt på min pålle, då kan jag pensionera mig   

Presentation


Om en knasig vardag med pållen och vovven.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards